Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Google coraz większą konkurencją dla OTA?
COVID-19 miał poważny wpływ na internetowe biura podróży. Według danych firmy analitycznej GlobalData, wartość rynku OTA w 2020 roku spadła o 60,4% w ujęciu rok do roku.
Zdaniem GlobalData, to obciążenie zwiększyło obawy OTA związane z rosnącą obecnością Google na rynku i tym, w jaki sposób kontrola giganta technologicznego może wpłynąć na konkurencyjność, a tym samym na wybór dokonywany przez konsumentów.
Rosnąca obecność Google w sektorze podróży online będzie złowieszcza dla OTA, które nie mają wyboru i muszą polegać na wyszukiwarce w kwestii ruchu w sieci. Regulatorzy zaczynają kontrolować praktyki Google, ale firma ta musi być traktowana inaczej ze względu na swoją pozycję dominującej wyszukiwarki, a także fakt, że nie oferuje bezpośrednio konkurencyjnych usług. Niska konkurencja może prowadzić do wzrostu cen, dlatego dla wszystkich podróżujących kluczowe jest osiągnięcie odpowiedniej równowagi. - komentuje Ralph Hollister, analityk ds. podróży i turystyki w GlobalData.
Google ma monopol na wyszukiwanie w internecie i wielokrotnie był oskarżany o łamanie prawa konkurencji w celu jego. Platformy cyfrowe takie jak Google mogą korzystać z danych wygenerowanych na jednym rynku i wykorzystując swoją skalę, mogą rozszerzać swoje usługi na nowe rynki. Muszą jednak uważać: robiąc to, w końcu przyciągają jeszcze więcej kontroli regulacyjnej, ponieważ są postrzegane jako monopoliści danych w każdym sektorze, do którego się wprowadzają. - uważa Laura Petrone, analityk tematyczny w GlobalData.
Od 2015 do 2019 roku rynek OTA odnotowywał wzrost o 9,4% złożonej rocznej stopy wzrostu , osiągając wartość 480,3 miliarda dolarów. To szybkie tempo wzrostu i przyszły potencjał wzrostu zintensyfikowały koncentrację Google na podróżach online. W 2019 roku rynek OTA już obwiniał osłabioną widoczność w wynikach wyszukiwania Google za słabsze wyniki w trzecim kwartale. Dochód netto Expedia Group spadł o 22% rok do roku w III kwartale 2019 r., Częściowo było to spowodowane przez zmiany w algorytmie Google, co przełożyło się utratę widoczności.
Google mocno zwiększył swoją aktywność w sektorze podróży online przed pandemią. Patrząc tylko na rok 2019, Google uruchomił Travel Hub, dodał możliwości odprawy lotniczej i rezerwacji hoteli do Google Assistant, dołączył listy noclegów do funkcji Mapy, stworzył stronę wyszukiwania dostępności hoteli według miejsca docelowego, a Alphabet (firma macierzysta Google) nawet uruchomił własną aplikację do współdzielenia przejazdów. Google wyraźnie ma zarówno model biznesowy i kapitał potrzebny do lepszego przetrwania wydarzenia, takiego jak COVID-19: do 2020 roku, przychody Alphabet były ponad 15 razy wyższe niż przychody Booking.com i Expedii razem wzięte. Konkurencja ze strony OTA będzie coraz bardziej polegać na ruchu z wyszukiwarek. Google będzie musiał uważać, aby nie działać zbyt agresywnie w krótkim okresie, lub będzie musiał zmierzyć się z częstszymi pozwami ze strony konkurencji i ewentualnymi grzywnami - dodał Hollister
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
1,6 tys. km nowych linii kolejowych poprowadzi do CPK
Jak POT promuje Polskę podczas ITB?
Lufthansa zapowiada nowe połączenia
Bilety POLREGIO dostępne przez kolejną aplikację
PLL LOT podpisuje porozumienie o współpracy ze Szkołą Orląt
Greckie hotele zapowiadają walkę z marnowaniem żywności
Dlaczego warto otworzyć biuro podróży Wakacje.pl?
TUI w rozkroku pomiędzy wojną a rosyjskim akcjonariuszem
Lufthansa wykorzystuję pozycję lidera
Obiecujący początek roku dla greckiej turystyki
Obowiązkowe e-faktury jeszcze nie tak szybko
Były szef Travelist i Booking na Polskę dołącza do Nocowanie.pl
Wyłoniono Turystyczne Skarby Małopolski
Wyrok TSUE w sprawie strajku pilotów
Piwowarzy chcą m.in jednolitej stawki VAT dla gastronomii
Kontrowersyjna umowa zakupu hotelu podpisana
Wakacje i Nurkowanie - Phuket Tajlandia. Zaproszenie na prelekcję w Krakowie