Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
UNWTO chce Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów
Turyści mają otrzymać większą ochronę prawną jako konsumenci w ramach nowych planów rozwijanych przez Światową Organizację Turystyki (UNWTO).
Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów opracowywany przez UNWTO ma sprawić, że wsparcie dostępne dla turystów dotkniętych sytuacjami kryzysowymi będzie bardziej przejrzyste i spójne w skali globalnej.
W pierwszym posiedzeniu Komitetu ds. Rozwoju Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów aktywnie uczestniczyło 92 państwa członkowskie UNWTO. Wspólnie przyjęły one konkretny plan działania w celu przywrócenia zaufania turystów poprzez wspólne i zharmonizowane ramy. W ciągu najbliższych tygodni organizacje międzynarodowe, Komisja Europejska, jak również podmioty prywatne zostaną wezwane do przyłączenia się do tej inicjatywy, mającej na celu osiągnięcie bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego podziału obowiązków między wszystkie podmioty działające w sektorze turystyki na świecie po COVID-19.
Przed spotkaniem UNWTO opublikowało Zalecenia dotyczące pomocy dla turystów w sytuacjach kryzysowych, kładąc tym samym podwaliny pod Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów w odniesieniu do turystów ma pomóc ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej podczas podróży międzynarodowych.
Zalecenia te skierowane są do państw i mają na celu zapewnienie sprawiedliwego podziału odpowiedzialności za turystów w sytuacjach kryzysowych w całym łańcuchu wartości w turystyce, w tym również w tym zakresie:
- Zapobieganie ewentualnym zakłóceniom poprzez sporządzanie planów awaryjnych i protokołów koordynacji oraz szkolenie zainteresowanych stron z branży turystycznej w zakresie pomocy turystom w sytuacjach kryzysowych.
- Dostarczanie informacji w czasie rzeczywistym dla turystów
- Zajęcie się współpracą transgraniczną między rządami i dostawcami usług turystycznych
- Wspieranie ścisłej współpracy między rządami a podmiotami świadczącymi usługi w zakresie podróży i zakwaterowania
- Zajęcie się skuteczną repatriacją turystów.
Niepewność i brak zaufania do podróży to jedne z największych wyzwań, przed którymi stoimy, gdy pracujemy nad ponownym uruchomieniem turystyki". Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów będzie przełomowym krokiem w kierunku rozwiązania tego problemu. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów dla turystów pomoże ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej w podróży międzynarodowej. Zapewni również sprawiedliwy podział odpowiedzialności za zarządzanie zakłóceniami spowodowanymi przez pandemię w całym naszym sektorze - powiedział sekretarz generalny UNWTO Zurab Pololikaszwili.
UNWTO oczekuje, że sprawozdanie z postępów w opracowywaniu międzynarodowego kodeksu ochrony turystów zostanie przedstawione do zatwierdzenia przez państwa członkowskie na następnym Zgromadzeniu Ogólnym UNWTO, które odbędzie się pod koniec 2021 r. w Marrakeszu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-02 15:42 109.125.220.*]
Wszystko po to aby wyłacznie wybrane korporacje mogły temu wszystkiemu sprostać. odpowiedz »
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-03 10:28 188.147.42.*]
organizacje muszą się wykazać że coś robią , .za co biorą kasę ..to coś wymyślają. Turyści szybko wrócą do biur gdy będą otwarte granice i epidemia się uspokoi.Jeszcze większe prawa dla turystów
to kolejny gwóżdz do naszej trumny. odpowiedz »
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-03 16:30 194.33.77.*]
Jesteśmy w odległej syberii: Bez prądu, bez wi-fi, tez sieci komórkowy, no ciekawe jak mam spełnić taki punkt:
- Dostarczanie informacji w czasie rzeczywistym dla turystów odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Polacy na pierwszym miejscu wśród odwiedzających
HOTREC apeluje o pomoc dla hoteli dotkniętych upadkiem Thomasa Cooka
Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?
Trwają prace nad Międzynarodowym Kodeksem Ochrony Turystów
Jakich wakacji szukano w Polsce
85 proc. hotelarzy i restauratorów obawia się czwartej fali pandemii
Polacy w czołówce turystów odwiedzających Czechy
AirHelp ubezpieczy bagaże podróżnych
Udogodnienia dla pasażerów w Lufthansie
POT: Zostań Rekomendowanym Organizatorem 2018-2020