Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie

UNWTO chce Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów
Turyści mają otrzymać większą ochronę prawną jako konsumenci w ramach nowych planów rozwijanych przez Światową Organizację Turystyki (UNWTO).
Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów opracowywany przez UNWTO ma sprawić, że wsparcie dostępne dla turystów dotkniętych sytuacjami kryzysowymi będzie bardziej przejrzyste i spójne w skali globalnej.
W pierwszym posiedzeniu Komitetu ds. Rozwoju Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów aktywnie uczestniczyło 92 państwa członkowskie UNWTO. Wspólnie przyjęły one konkretny plan działania w celu przywrócenia zaufania turystów poprzez wspólne i zharmonizowane ramy. W ciągu najbliższych tygodni organizacje międzynarodowe, Komisja Europejska, jak również podmioty prywatne zostaną wezwane do przyłączenia się do tej inicjatywy, mającej na celu osiągnięcie bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego podziału obowiązków między wszystkie podmioty działające w sektorze turystyki na świecie po COVID-19.
Przed spotkaniem UNWTO opublikowało Zalecenia dotyczące pomocy dla turystów w sytuacjach kryzysowych, kładąc tym samym podwaliny pod Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów w odniesieniu do turystów ma pomóc ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej podczas podróży międzynarodowych.
Zalecenia te skierowane są do państw i mają na celu zapewnienie sprawiedliwego podziału odpowiedzialności za turystów w sytuacjach kryzysowych w całym łańcuchu wartości w turystyce, w tym również w tym zakresie:
- Zapobieganie ewentualnym zakłóceniom poprzez sporządzanie planów awaryjnych i protokołów koordynacji oraz szkolenie zainteresowanych stron z branży turystycznej w zakresie pomocy turystom w sytuacjach kryzysowych.
- Dostarczanie informacji w czasie rzeczywistym dla turystów
- Zajęcie się współpracą transgraniczną między rządami i dostawcami usług turystycznych
- Wspieranie ścisłej współpracy między rządami a podmiotami świadczącymi usługi w zakresie podróży i zakwaterowania
- Zajęcie się skuteczną repatriacją turystów.
Niepewność i brak zaufania do podróży to jedne z największych wyzwań, przed którymi stoimy, gdy pracujemy nad ponownym uruchomieniem turystyki". Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów będzie przełomowym krokiem w kierunku rozwiązania tego problemu. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów dla turystów pomoże ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej w podróży międzynarodowej. Zapewni również sprawiedliwy podział odpowiedzialności za zarządzanie zakłóceniami spowodowanymi przez pandemię w całym naszym sektorze - powiedział sekretarz generalny UNWTO Zurab Pololikaszwili.
UNWTO oczekuje, że sprawozdanie z postępów w opracowywaniu międzynarodowego kodeksu ochrony turystów zostanie przedstawione do zatwierdzenia przez państwa członkowskie na następnym Zgromadzeniu Ogólnym UNWTO, które odbędzie się pod koniec 2021 r. w Marrakeszu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-02 15:42 109.125.220.*]
Wszystko po to aby wyłacznie wybrane korporacje mogły temu wszystkiemu sprostać. odpowiedz »
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-03 10:28 188.147.42.*]
organizacje muszą się wykazać że coś robią , .za co biorą kasę ..to coś wymyślają. Turyści szybko wrócą do biur gdy będą otwarte granice i epidemia się uspokoi.Jeszcze większe prawa dla turystów
to kolejny gwóżdz do naszej trumny. odpowiedz »
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-03 16:30 194.33.77.*]
Jesteśmy w odległej syberii: Bez prądu, bez wi-fi, tez sieci komórkowy, no ciekawe jak mam spełnić taki punkt:
- Dostarczanie informacji w czasie rzeczywistym dla turystów odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Polacy na pierwszym miejscu wśród odwiedzających
HOTREC apeluje o pomoc dla hoteli dotkniętych upadkiem Thomasa Cooka
Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?
Trwają prace nad Międzynarodowym Kodeksem Ochrony Turystów
Jakich wakacji szukano w Polsce
85 proc. hotelarzy i restauratorów obawia się czwartej fali pandemii
Polacy w czołówce turystów odwiedzających Czechy
AirHelp ubezpieczy bagaże podróżnych
Udogodnienia dla pasażerów w Lufthansie
POT: Zostań Rekomendowanym Organizatorem 2018-2020
Wysoki wzrost popularności Egiptu wśród polskich turystów
NIK wskazuje na nieprawidłowości przy projekcie CPK
Jakie szkolenia znajdą się na Tour Salonie?
Chorwacja znosi ograniczenia wjazdowe
Rekordowy rok dla czeskiej turystyki
gdzie jest gorąco w styczniu i w miarę niedrogo?